Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Een aankomend leraar moet zich voorbereiden op het lesgeven. Dit lukt het best in samenwerking met andere leraren-in-opleiding en begeleiders in de stageschool, op de werkplek en in de lerarenopleiding. Dit boek bevat een stapsgewijs geordende verzameling werkwijzen en hulpmiddellen om je onderwijsbekwaamheid te ontwikkelen. In dit boek komen beproefde werkwijzen als directe begeleiding en "begeleiding op afstand" aan de orde, maar ook nieuwe vormen zoals intervisie, het gebruik van videofragmenten en het werken in elekronische leeromgevingen. Verder zijn formulieren opgenomen die klaar zijn voor gebruik, zoals een lesvoorbereidingsformulier, een lesprotocol, een observatiekaart en een feedbackformulier. Een aankomend leraar moet zich voorbereiden op het lesgeven. Dit lukt het best in samenwerking met andere leraren-in-opleiding, en begeleiders in de stageschool, op de werkplek en in de lerarenopleiding. Voor de klas - Voorbereidingen op de praktijk bevat een stapsgewijs geordende verzameling werkwijzen en hulpmiddelen om je onderwijsbekwaamheid te ontwikkelen. In dit boek komen beproefde werkwijzen als directe begeleiding en `begeleiding op afstand' aan de orde, maar ook nieuwe vormen zoals intervisie, het gebruik van videofragmenten en het werken in elektronische leeromgevingen. Verder zijn formulieren opgenomen die klaar zijn voor gebruik, zoals een lesvoorbereidingsformulier, een lesprotocol, een observatiekaart en een feedbackformulier. Voor de klas is bruikbaar voor alle aankomende leraren, zowel voor studenten van de reguliere lerarenopleidingen als zij-instromers die direct voor de klas staan. (Bron: covertekst)
Didactiek. --- Lerarenbegeleiding. --- onderwijsdeskundigheid --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- Didactic strategies --- lerarenopleiding --- Lerarenbegeleiding --- Onderwijsbegeleiding --- Lesvoorbereidingen --- Didactiek --- 450.7 --- Begeleiding(Coaching) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Elektronische leeromgeving --- Intervisie --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Lesgeven --- Portfolio's --- Reflecteren (Terugblikken) --- 474.3 --- Digitaal portfolio --- Digitalisering --- Internet --- Leerlingen --- Lesvoorbereiding --- Onderwijs --- Onderwijsgevenden (leraar, onderwijzer(es), kleuterleid(st)er) --- Portfolio --- Zelfsturing --- Lerarenopleiding --- Onderwijzen --- 030040.jpg --- Didactiek: lesvoorbereiding --- praktijk --- didactiek --- intervisie --- Opleiding en bijscholing --- (zie ook: teleonderwijs)
Choose an application
PHL-Bio 13 --- waterfauna --- waterflora --- rivieren --- België
Choose an application
PXL-Healthcare 2013 --- gezondheidszorg --- ziekenhuizen --- kindergeneeskunde
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Naast praktische wenken geven de auteurs ook een aanzet voor nieuwe ideeën voor het verder ontwikkelen van portfolio's. Problemen en dilemma's worden geschetst en suggesties voor mogelijke oplossingen gegeven.
Lerarenopleiding --- Portfolio --- Algemeen. --- Hoger onderwijs. --- Didactic strategies --- didactiek --- portfolio's --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Portfolio's ; hoger onderwijs --- 378.4 --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Portfolio's --- hoger onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- 489.4 --- Nederland --- 450.8 --- 489 --- Competentiegericht --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Elektronisch portfolio --- Hoger onderwijs --- Lerarenopleidingen --- Portfolio's --- Reflecteren (Terugblikken) --- competenties --- onderwijskunde --- 371.3 --- 450.6 --- 454.21 --- Competentiegericht onderwijs --- Competentieleren --- Didactische werkvormen --- Evaluatie (Beoordeling) --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- Competenties --- Onderwijs, evaluatie --- Onderwijs, universitair en voortgezet --- Onderwijsmethoden --- Zelfstudie --- 378.6 --- Onderwijs : portfolio --- Portfolio ; hoger onderwijs --- leermiddelen --- 378.4 Universiteiten --- Universiteiten --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Methodiek van het studeren --- Hoger onderwijs; algemeen --- Didactiek --- Resultaten en selectie --- (zie ook: Schoolrapporten) --- 378 --- 371.6 --- 484 --- onderwijs --- portfolio --- Evaluatie --- Didactische werkvorm --- Sport
Choose an application
BMLIK
Woonwagenbewoners --- Sociale welzijnszorg. --- woonwagenbewoners --- Social policy and particular groups --- Zigeuners ; geschiedenis --- Zigeuners ; België --- Romanies --- 669 Thuislozen --- Zigeuners --- zigeuners --- geschiedenis --- België --- culturele antropologie --- 913 --- #SBIB:39A6 --- #SBIB:316.8H16 --- S2003573.JPG --- interculturele communicatie --- welzijnswerk voor andere groepen --- culturele antropologie, land- en volkenkunde --- Etniciteit / Migratiebeleid en -problemen --- Welzijns- en sociale problemen: migranten, rassenrelaties --- 007 --- 362.9 --- Kinderen --- Roma --- Woonwagenbewoner --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Roma (volk)
Choose an application
Hoe leer je kinderen goed en graag lezen? Verschillende mensen die actief zijn in het leesbevorderingslandschap stellen in dit boek hun ideeën voor een goede klaspraktijk voor. Elk vanuit hun eigen invalshoek bieden ze een kader en vooral veel tips en suggesties voor goed leesonderwijs. Leerkrachten uit het gewoon en buitengewoon basisonderwijs zullen hierin ongetwijfeld heel wat inspiratie vinden om hun leesonderwijs gevarieerd in te vullen, en daarbij de zwakkere lezers niet uit het oog te verliezen. Op die manier kan permanent aan leesbevordering gewerkt worden.Bron: https://www.goodreads.com/book/show/17278424-leesrijk-school--en-klasklimaat
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- leesbevordering --- literatuuronderwijs --- stemrecht --- jeugdliteratuur --- leesonderwijs --- Lezen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Nederlands als tweede taal --- 803.93-07 --- Nederlands --- aanvankelijk lezen --- basisonderwijs --- lezen --- 475.26 --- didactiek --- 434.8 --- 471.41 --- AVI-niveaus --- Evaluatie --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Jeugdboekenweek --- Leesbevordering(Boekpromotie) --- Leesvaardigheid --- Makkelijk lezen (Moeilijk lezenden) --- Ontluikend lezen (Voorbereidend lezen) --- Taakgericht taalonderwijs --- Taal --- Voorlezen --- Wereldoriëntatie --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- 1e leerjaar l.o --- AVI --- Aanvankelijk lezen --- Anderstaligen --- Avi --- Basisonderwijs --- Begrijpend lezen --- Bibliotheek --- Boek --- Boekpromotie --- Computer --- Didactiek --- Evaluatie (Beoordeling) --- Gedichten --- ICT --- Informatieve bronnen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leesbevordering --- Leesonderwijs --- Leestoetsen --- Multicultureel --- Niveaulezen --- Onderwijs-taakgericht (taakgericht onderwijs) --- Onthaalklas --- Remediërend lezen --- Remediërend onderwijs --- Schrijven --- Verhalen --- Wero --- 475.26 ) * LEZEN --- begrijpend lezen --- kinderboeken --- l.o.: didactiek : lezen (ler) --- leesvaardigheid --- moeilijke lezers --- niveaulezen --- remediërend lezen --- stil lezen --- voorbereidend lezen --- voorbereidend schrijven --- voorlezen --- Leesbevordering ; basisonderwijs --- 030082.jpg --- Lezen: didactiek lagere school --- 803.93-07 Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen --- Activiteiten met het jeugdboek --- Taal en verbale expressie --- (zie ook: fysica (computer)) --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- Schoolbooks - Didactic material --- NT2 --- Spel --- Klasinrichting --- Hoekenwerk
Choose an application
Vensters kijkt twaalf keer door het raam en ontdekt er evenveel werelden. Tekenaar Jan de Maesschalk tekende twaalf uitzichten. Componist Wouter Vandenabeele keek mee en componeerde een suite. Verschillende kinder- en jeugdauteurs schreven teksten, verhalen, gedichten. (Bron: covertekst)
genre-thema"">
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|